aktualis : Árérzékeny új ügyfelek megnyerése a cél |
Árérzékeny új ügyfelek megnyerése a cél
2007.11.01. 08:55
Beindult a kötelező-kampány
Mintegy három és félmillió autóst érint a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, amelyben idén tizennégy biztosító vesz részt. Azokat az ügyfeleket, akik az esetleges váltást fontolgatják, most is elsősorban az fizetendő díj nagysága érdekli, és csak másodlagosan a kárrendezés minősége. A kampány, amely november végéig tart, idén - mivel négy napos ünneppel indul - rövidebb, mint a korábbiak. Ám, ami ennél is fontosabb: néhány jogszabályváltozás miatt érdemes alaposan elmélyedni a biztosítók ajánlatában, nehogy a váltással rosszul járjunk. A társaságok általában az inflációt el nem érő mértékben emelték tétjeiket.
A 2008. évre megköthető kgfb-ajánlatok
bonyolultabbak, mint a korábbiak, csak az Allianz-nál jelentettek be
egyszerűsítést. A konstrukciók száma idén - akárcsak egy évvel ezelőtt -
meghaladja a százat. A képet főleg különböző kedvezmények színesítik, olyanok
amelyek elszakadnak a valódi ügyfélkockázattól. Erre néhány példa: a Magyar
Posta Biztosító kedvezményben részesítik az egyik autós újság előfizetőit. Az
Union szíve az egyik telefonos társaság előfizetőihez húz. Az Uniqá-nál bizonyos
márkakereskedőket részesítenek előnyben. Az Allianz azoknak, akiknek náluk a
kgfb mellett casco-biztosításuk is van egy olyan kártyát ad, amellyel olcsóbban
vásárolhatnak üzemanyagot, a biztosító vezetői szerint így akár a kgfb-díj fele
is megtakarítható. A K&H, amely hirdeti magáról, hogy biztosító is, egyes
befektetési alapjainak vásárlóit preferálja.
A lapunk tegnapi számában megjelent teljeskörű díjtáblázat
tanulmányozása mellett az általunk megkérdezett Turcziné Pálos Anna, a Független
Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének főtitkára azt ajánlja, hogy
célszerű alkalmazni az on-line díjkalkulátorokat, amelyek jelentősen megkönnyíti
a döntést, vajon érdemes-e váltani. A szakember szerint semmi jelentősége nincs,
hogy a kampány időszakában születik a döntés, de jó magyar szokás szerint sokan
azt az utolsó napokra hagyják. Akárcsak tavaly, idén is az alkuszoknál kötik meg
az érintettek az új szerződések több, mint felét. Számukra előírás, hogy
legalább három biztosítótól származó ajánlatot kötelesek nyújtani, de a
tapasztalatok szerint ennél többet adnak. Egyébként a biztosítók kedvenc ügyfele
az idősebb, vidéki autós.
Az idei év fontos újítása, hogy a kártörténeti igazolások
beszerzésének feladata az ügyfélről ezentúl a frissen szerződött biztosítóra
száll. Turcziné Pálos Anna ezzel kapcsolatban arra is felhívta a figyelmet, hogy
az első alkalommal zajló folyamat eleve komoly zökkenőkkel járhat, ráadásul az
idei az első év, amikor a megfigyelési időszak december 31-ig tart. Vagyis a
bonus-malus besorolások sok esetben már a felmondást követően változnak, ami
komoly értetlenséget eredményezhet az ügyfelek körében. A kötelező
felelősségbiztosítás alapján a biztosító által, helyettünk kifizetett kártérítés
egyébként nem korlátlan, de meglehetősen magas a határösszeg: dologi károk
esetében 500 millió forint, személyi sérüléses károknál pedig 1250 millió
forint. Ezek az összegek már EU-kompatibilisek, körülbelül 2 millió és 5 millió
eurónak felelnek meg.
Népszava Online
|