Megújult a Pákozdi tér + Képriport
2009.06.15. 05:56

Igen megújult a tér kb. 40 év után, bár már a 90-es évek elején sokat jártam az előző Önkormányzati képviselőnk Bergsmann György nyakára, hogy valamit tenni kellene a tér úthálózatának, csatornázásának a felújításáért. Azonban legtöbbször a pénzhiányra hivatkozva semmi nem lett a felújításból.
A későbbiekben az Önkormányzati választásokon új képviselőnk let Kovács Csincsák László, akit szintén rendszerint nyaggattam, hogy valamit intézzen a tér felújításával kapcsolatban. Aztán a a tavalyi évben közölte velem a jó hírt, hogy a tér felújítása ebben az évben ellesz végezve.
Mondhatni mindenki, aki itt lakik örömmel fogadta, hogy környezetük végre hosszú idő után egy elfogadható felújítást fog kapni. Március 16.-án reggel 7 órakor neki álltak a gépek a bontásnak (igen akkor 2 munkagép dolgozott) és valóban rövid időn belül a tér Kalapács utcai oldalát feltépték.
Egy hónap elteltével ez az oldal meg is kapta az alap burkolatot. Ekkor még mindenki úgy gondolta, hogy az előre kiírt határidőre a ( 2009. május 31. ) a felújítási munkák elfognak készülni.
2009.04.16. a felvétel ideje
Az alap aszfaltréteg lerakásra került a tér Kalapács utcai oldalán
Közben nekiláttak a Mogyoródi út felöli rész bontásának, amit már csak egy géppel végeztek, azonban elég hamar feltörték. Ezután nem tudni mi történhetett, mert a kivitelező eltűnt a térről több mint két hétig egyetlen „kapavágást” sem végeztek ezen az oldalon.
2009.05.07. a felvétel ideje
Több mint kéthétig ekkora ütemben folyt a munka, a Mogyoródi út felöli oldalon
Ezután elkezdték a parképítők a parkoló alapjának készítését, amit nagyon hamar elvégeztek. Igen ám, csak egy kis hiba ugrott be, mivel az alap szintjét a parkoló szintjére hozták, miáltal ezt egy hét múlva fel kellett törni, és mikor végezzenek ilyen zajjal járó munkát? Szombaton reggel 7 órai kezdéssel.
2009.05.23. a felvétel ideje
A parkoló alapszintjét magasabbra rakták, ezáltal fel kellett törni, hogy a parkoló szintje passzoljon a szegélykövekhez.
(azért ez nem semmi, a hozzáértés magas foka )
Végül elkészült az aszfaltozás, rá került a fedő réteg, bár nem érthető módon 20 cm-el keskenyebb gép terítette, mint az alap réteget. Ezáltal kézi erővel kellett kipótolni a hiányzó részt (mint a képen is látható), azonban ez már nem ugyanaz az anyag, mint az eredeti. Igaz van egy nagy „előnye” az első nagy fagy alkalmával biztos felfagy és ugyanolyan gödrök lesznek az úttesten, mint előtte. Mert a kézzel kitöltött réteg az bitumenes.
2009.06.04.a felvétel ideje
Miért kellett 20 cm-el keskenyebb géppel teríteni a fedő réteget?
Ez, az úgynevezett „ökörszarv”
ami megkerüli a Nagy Lajos Kir. útra néző házsort. Itt miért lehetett egy az egyben teríteni a burkolatot?
Számomra is, de többek számára is érthetetlen, hogy a lámpaoszlopoknál, miért kelett ez az elkerített rész. Ezáltal legalább három autóval kevesebb tud parkolni az utcán. Bár a parkolásnál tettünk javaslatot, hogy vegyenek el a térből egy fél métert és ferde beállós parkoló legyen, mivel több autó férne el. Azonba az volt a válasz, hogy a tér kiemel zöldterület és szabályozási tervet a Főváros nem írná alá.
2009.05.22. a felvétel ideje
a lámpaoszlopoknál miért alakították ki ezt a területet.
Továbbá azt sem értettük, hogy miért kellett az elkészült „művet” szétverni utólagosan?
2009.06.10. a felvétel
Az egyszer elkészült „művet”, nem tudni miért, de a téren körbe felbontották?
Mivel a kanyarokat rettentő módon szűkre szabták, az elkészült munkát felbontották és csökkentették a kanyarok ívét. Igaz nem mindenho, de ezen a helyen igen, mivel a kukások reggelente szencségeltek, hogy alig tudnak kifordulni. Azonban, ha egy nagyobb teherautó, bármi okból muszáj behajtson a térre, gondja lesz a fordulóknál.
2009.06.10. a felvétel
Nem lehetett volna mindjárt elsőnek ugyanígy elkészíteni?
Az esővíz elvezető csatornákkal ma ugyanolyan gond van mint azelőtt. Az alábbi képek a Pákozdi tér 3-4. szám előtt vannak. Itt azonban az eső víz nem tud elfolyni sehova, mert csak egy kb. másfélméter mély gödör van, ami nencs bekötve a csatorna hálózatba. Nem kell felhőszakadás, csak egy kiadós eső és az utcában folyik a víz, mivel a gödör megtelik, a föld pedig csak nehezen nyeli a vizet.
Pákozdi tér 3.
Pákozdi tér 4.
Érdekes módon e házzal szemben levő oldalon a Pákozdi 9 és 9/a előtt betudták kötni a csatornába az eső víz levezetőt. Hogy miért? Talán majd valaki választ adrá egyszer!
Pákozdi tér 9.
Pákozdi 9/a
itt bekötötték a csatorna hálózatba
Ez a csatorna lefolyó a tér kalapács utcai oldalán van az Angol utca találkozásánál. Mint látjuk ezt kisem tisztították, felsem újították.
Kérdem én, itt hogyan fog az eső víz elfolyni?
Azt szeretném megkérdezni, hogy ez a terület az átjáró előtt nem tartozik a Pákozdi térhez? Ugyanis nem értem miért hagyták ki a felújításból???
Miért nem vitték el a terelő táblákat, a virág mendencéket, a tér és az emlékmű közti részről, hisz ezek szerepe valójában megszünt! Nem tudom, hogy a tervezőnek esetleg nem tűnt fel, hogy ez a rész is a tér eleme?
Az átjáró
A tér és az emlékmű közti rész
A felújítás miatt forgalmi rend változás történt, amivel természetesen sokan egyet értünk. Az azonban egy kissé sokunkat meglepte, hogy miként lehet kétirányú forgalom egy egyirányú utcában? Ugyanis az utca elején kint van a behajtani tilos tábla, mint a fenti képen látható! Ugyanez a baki a másik oldalon is fellelhető.
Az ökörszarv, Nagy Lajos Kir. úti oldala
Az ökörszarv első harmada, itt figyelmeztet a kétirányú forgalomra
Ide még lehetett volna legalább egy három beállós parkolót építeni!!!
Az „ökörszarv” Nagy Lajos Kir. út felöli része.
Alapjában elfogadható, azonban esőzésko itt is tócsában áll a víz.
Végezetül pár megjegyzést fűznék a dologhoz. Az előzetes átadási határidő már lejárt, de még ezidáig nem láttam, hogy bárki átvette volna az Önkormányzat részéről a területet.
Figyeltem szinte az egész munkafolyamatot a kezdéstől mostanáig. Azonban nem láttam a területen pl. építésvezetőt, nem láttam műszaki ellenőrt, akik a munkálatokat felügyelték volna.
Nem láttam senkit, aki a tervrajzzal szaladgált volna a téren, és annak alapján csináltak volna bármit.
Az előzetes információm ennek a munkának az áráról 130 millió forint volt, azonban ez jóval kevesebb összeget kóstál, az elvégzett munka alapján. Béleményem szerint úgy 60-70 millió Ft. Közé tehető.
Kíváncsi lennék a számla végösszegére és arra is, hogy az Önkormányzat mennyi kötbért szab, vagy szabott ki a kivitelezőre?
Minden rossz melett azért örülnünk kell, hogy majd 40 után, kaptunk egy ilyen jellegű felújítást és nem kell csetleni-botlani, nem dobálja az autót a gödrök tömkelege. Igaz lehetne még alapvető hibákat sorolni, de nincs értelme.
kőkobaki / fotók : kőkobaki
|