Olvasó, vigyázzon! Megint jelentkezik magazinunk kínos című ismeretterjesztő műsora, a Budapest Értékei, amely a kilencvenes évek magyar rockzenéjének szemszögéből, eléggé kóvájogva közelít ahhoz, hogy bemutassa a főváros nevezetes, vagy kevésbé híres részeit, épületeit. Rendszeres nézőink nyilván igen okosak, hiszen számos adást megtekinthettek már. Ezúttal egy számunkra nagyon kedves téma felé tekintünk, mégpedig a MÁV és létesítményei irányába, hiszen, hogyha a valódi Balkánnal akar az ember találkozni, akkor egyáltalán nem kell Albániába, vagy Románia délnyugati részére utazni. Elég mondjuk megnézni a Zuglói Vasúti Megállóhelyet.
Oszsza meg másokkal is
A Hungária körút és a Thököly út kereszteződése önmagában egy külön hangulatú hely. Ahogy az egyes villamos sínét hatalmas robajjal keresztezi a szerencsétlen hetes buszcsalád, sajátos milliőt kölcsönöz a területnek. Azonban csupán kis gócpontja ez a pusztulásnak, hiszen a Thökölyn tovább haladva, gyakorlatilag bármelyik irányban a káoszba ütközünk. A belváros felé a minden héten új forgalmi renddel tréfálkoző Baross tér, a külső területek irányában pedig a háborús övezetre emlékeztető Bornyák térre érünk.
De nem is szükséges olyan messzire menni, hiszen a Zuglói Vasúti Megállóhely ott van rögtön a sarkon. A kocsma, vagy büfé, vagy mi mellett lehet fölmenni egy hangulatos lépcsőn. Aztán már repíthet is minket a villanydelejes vonatautó Monor, Szolnok, Cegléd, Debrecen, Nyíregyháza, Záhony, vagy Miskolc és Füzesabony felé.
De vannak azért olyan érdekességek is, amiről tuti, hogy nem is álmodtak, például, hogy a megálló az 1947-es, sőt még az 1971-es menetrendekben is Rákosvárosként szerepelt. Továbbá az sem akármilyen, hogy nem messze van a Városligeti Elág megálló, ahonnan a zuglóinak is kezelik a hangosbemondóját. Mikre képes ez a modern technika, nem?